2008-03-06

Mail

Jeg har besluttet mig for, at jeg vil være et bedre menneske. Mere præcist vil jeg generobre min mailbox - det er simpelthen for dårligt, når folk sender mig mere eller mindre vigtige mails, og jeg så først får svaret på dem efter et par uger/en måned/et halvt år/nogensinde.

Taktikker, jeg vil forsøge at bruge:
På kort sigt: Inbox 0.5 ("hvis du er bagud, så lad være med at rydde alt op i dag - ryd halvdelen op i dag, halvdelen af resten i morgen, o.s.v.").
På lang sigt: Trusted trio ("at opretholde en avanceret folderstruktur tager alt for lang tid - alt kan i stedet gemmes i tre søgbare foldere: Follow up, Hold og Archive").

Med Inbox 0.5 er jeg er allerede kommet fra 1902 behandlede mails til 951 ubehandlede mails. Og jeg er lidt over halvvejs i at få fjernet alle mine foldere og rydde op i procmail-scripts. Så må vi se, om det lykkes at fortsætte i morgen.

Hvis jeg pludselig begynder at svare på mails igen i nær-realtime, så virker det. Ellers ikke :-)

PS: Den tidligste gemte mail, jeg har fundet i forbindelse med ovenstående, er fra juli 1993. Nice!

2 kommentarer:

Thomas Widmann sagde ...

Jeg fik, p.g.a. ovenstående, svar på en e-mail, jeg sendte dig for lang tid siden, så systemet må jo være effektivt. Respekt!

Hotdog sagde ...

Jep, systemet dikterer, at man skal svare på alle nemme mails med det samme.

De svære skal i "Follow up" - og jeg forsøger at sørge for, at der er færre i den folder når jeg går i seng end da jeg gik i seng aftenen før. Det går dog ikke så godt - i aften når den at stige til 97 fra 72 i går :-(