2008-01-06

Facebook gør mig deprimeret!

Jeg er endelig kommet på Facebook, og jeg forstår det stadig ikke. Det kan andet og mere end LinkedIn, så det er vist ikke kun "LinkedIn for børn", men præcist hvad det er, det kan, kan jeg ikke helt sætte fingeren på.

Men der er da diverse smarte ting i det. Bl.a. kan man lave et "Travelmap", hvor man på et lille verdenskort kan sætte små flag ved de byer, man har besøgt. Den kan man så sætte på sin profil så man kan vise sine venner, hvilken fantastisk verdensmand man er.

Det synes jeg var meget sødt, lige indtil jeg fandt ud af, at man kunne klikke på en lille knap med navnet "My Friends' Maps". Det viser sig, at jeg er en af de absolut mindst berejste af de folk, jeg kender - med kun 7 lande besøgt i verden. Jeg måtte inkludere Frederikshavn, Århus og København for ikke at være total bundskraber, men det er vist egentlig snyd.

Øv, Facebook gør mig deprimeret.

5 kommentarer:

Phyl sagde ...

BEBO is even worse - chaotic, noisy nonsense for even smaller children - my kids live on it, and I don't havea clue what the point of it is!

Hotdog sagde ...

According to this, "Bebo is MySpace meets Facebook." That makes sense, I could never figure out MySpace either :-)

Sebastian sagde ...

Har du lært dansk, Phyl. HVorfor har du ikke sagt det?

Men vær ikke ked af det, Niels.
Du skal nok få noget andet at more dig over på facebook ,)

Phyl sagde ...

of course I have learnt some Danish Sebastian - I can read it slowly and follow Thomas's conversations with Léon and Anna - just don't expect me to attempt those bizarre pronunciations myself!

Phyl sagde ...

I hate MySpace too, Niels. Interestingly, when I showed Marcel Facebook for the first time he said - that looks like a boring, tidy Bebo for adults, I must show him LinkedIn - he'd think that was for the over 60s!