2008-02-03

Hvis der ikke er billeder af det, skete det ikke!

Jeg er lige kommet hjem fra byen, hvor jeg (udover at prøvesmage nogle nye, spændende drinks) har fået en ny indsigt:

Hvis der ikke er billeder af det, skete det ikke!

Vi var på pAKHUSET (capslock-udfordret "Pakhuset") og så først et band og derefter en gruppe DJs. Begge var absolut glimrende - men det var sjovt at se, at der med ekstremt jævne mellemrum var folk, der tog et professionelt kamera - eller et digitalkamera - eller en mobiltelefon - op af lommen, og tog billeder. Under bandet blev omkring halvdelen af koncerten dokumenteret, under DJ'erne var det det hele - der var hele tiden en eller flere amatør-fotografer på.

I princippet gør det mig glad, for jeg har i virkeligheden haft det ovenstående mantra længe. Man skal altså tage billeder af ting - hvordan kan man ellers være sikker på, at det skete?

Så fra nu af vil jeg gå rundt med et kamera konstant og tage billeder af folk, der skvatter i sneen, eller løber efter bussen og ikke når den, eller spilder drinks udover sig selv. Det bliver de glade for i længden!

Ingen kommentarer: