2007-05-19

Hvorfor kan man ikke bare få det hele?

Min bil lugter mærkeligt, når man kører i den. Sådan lidt brændt-olie-agtigt. Det er vist ret normalt i gamle biler, for de spilder lidt olie hist og her, og det lugter forfærdeligt, når det bliver varmet op på motoren selv. Jeg har egentlig fået det fikset én gang allerede, men det hjalp ikke rigtig. Den har også opført sig mærkeligt et par gange, som kun gamle biler kan gøre det. Men jeg hader at ringe til folk, så det har foreløbigt taget et halvt år at tage mig sammen til at ringe til mekanikeren. Nu kører jeg bare ikke langt i bilen mere - jeg stoler ikke rigtig nok på den mere. Men den er stadig god til de korte ture.

Men som min familie har påpeget flere gange: Måske burde jeg bare købe en ny bil i stedet for - værkstedsregningerne bliver mindre, benzinforbruget bliver mindre, etc. etc. etc.

Og det er jo en god pointe. Det er bare mange penge at bruge på sådan noget. Og jeg kan ikke lade være med at sige til mig selv, at jeg har jo egentlig ikke brug for det - der er så mange andre ting, man kan bruge penge på. Da jeg begyndte at overveje, hvad jeg ønsker mig mere end en ny bil, gik det op for mig:

Jeg hader at skulle bruge briller om sommeren p.g.a. høfeber, og jeg tror, at når jeg bruger kontaktlinser resten af året, gør det mig mere træt end jeg ellers ville have været.

Så nu vil jeg have mig en laseroperation! Det koster en bondegård, men hvis man får det gjort i Tyrkiet (eller Sverige), koster det kun en halv bondegård. Det er dog nok smartest at vente med at gøre det til høfebersæsonen er over, så der går liiige en 3-4 måneder, før det tidligst kan ske. Men det bedste er: Man behøver ikke ringe til dem - man kan bestille tid over nettet! :-)

2 kommentarer:

Trine sagde ...

Det var på tide du tog den beslutning. Tillykke med det. Og tro mig, jeg skal nok hjælpe dig med at huske det. :)

Kåre sagde ...

Du er ikke så heldig at du har en bygningsfejl, og et syn der er dårligere end "3" (jeg aner ikke hvad det betyder, men der er noget med en magisk grænse på 3. Der er en anden magisk grænse i den anden retning, men den kender jeg ikke)?
Hvis du er det, så betaler sygesikringen bondegården.
Generende nok kan jeg ikke finde en ordentlig officiel side om det, men her er et par referencer:
Synoptiks side om det
Min kollegas laseroperation på hans blog (med billeder)
Synoptik hævder for øvrigt også, at hvis du er medlem af danmark (altså sygeforsikringen, ikke Danmark, landet) så betaler de måske den halve bondegård.